Wednesday, November 19, 2008

Mee Goreng campur koay teow....

yess..di musim2 hujan ni ..tambahan pulak cuti sekolah ni kan....ada orang tu lapar je kerjanya..Otak kita pun kena laju je pikir nak masak apa, nak kasi makan apa kan......tambah2 lak hujan sepanjang hari..nak keluar tak berapa syiok..jadi...apa lagi...kena cardas!!



Dh dan anak cukup suka kalau buat mee goreng dicampur sekali dengan koay teow. Kalau ikutkan hati kita..mesti kita cakap dah kat dia orang...pesen apa makan campur2 gini..hehehe..tapi dalam dok merungut2 tu kita ikutkan jugak..sayangkan anak ikut2kan..sayangkan suami..follow2 aje lah kan....

Dulu2 kita tak pandai langsung buat benda2 bergoreng ni..mesti ada slack kat mana2..Alhamdulillah...sekarang dah pandai sikit2..Betul ek orang kata..practice makes perfect. Cuma, jangan disuruh masak dalam kuantiti yang banyak..mesti nanti orang yang suruh tu menyesal tak sudah...hikhikhik..
Seperti biasa, kalau makan petang2 hujan gini, ada teh tarik satu mug..wah....mee yang tak sedap pun boleh jadi sedap. Kalau TERpedas pun rasa mcm syiok jer kan masuk tekak..hahaha
Sila..jamu mata....

4 comments:

Musliha said...

huh.. sakan oooo..
lapaq ok.. kejammmmmmm..

Pinchesska said...

ahkak memang kijammm..woot woot!!

maisya said...

tiap hari mesti pekena teh tarik ka?

Pinchesska said...

hehehe..maisya..kalau hubby tak outstation..teh tarik kena ada...kalau hubby takde..kami anak beranak minum milo atau neslo...tak kose nk ngadap teh tarik hari2...