Wednesday, November 12, 2008

Teh Tarik

Bagaimana agaknya satu hari tanpa teh tarik??? Boleh bayangkan DH dan anak macam tak dapat candu, macam Ucang kalau tak dapat makanan lagi..kehulu ke hilir, mundar mandir dalam rumah sampai kita bosan..sampai timbul rasa kesian..



Bila dah 'pekena' segelas..baru nampak dunia kot...uish...Dulu masa di Penang, tak perlu susah2 bancuh teh tarik ni. Dekat simpang depan rumah tu ada gerai mamak Hussein..nak teh tarik je..oder sama Husein...15 tahun jadi customer dia..selalu dapat diskaun walaupun rata2 harga teh tarik naik harga...We missed Hussein...

Bila dah pindah sini, kena belajar buat teh tarik sendiri sebab terlalu berbeza rasa teh tarik di sini..aiyaiyai...mcm nak tak nak buat teh je orang meniaga tu....




Ini gambar teh tarik masa baru siap, nak posing dlm gelas macam kat kedai mamak , sorry..gelas takde...selalu pun masing2 minum dlm mug saja....hehehe. Jadilah. janji boleh tunjuk buih dia...LOL.



Jadi apa yang membezakan teh tarik Che Ainy ni..yessza..kita campur dgn sedikit teh wangi. Ratio : 1 sudubesar teh wangi, 2 sudubesar teh biasa. Susu pekat ikut brand kesukaan masing2. Honestly, kita pakai susu pekat manis cap TESCO..setakat ini itu susu yang paling sesuai dgn tekak kami anak beranak. kalau guna brand lain... susu macam ada bau lembu lah pulak ...hehehe..tak baikk taww!!

3 comments:

Musliha said...

wow.. dapur pinchess..
naper tak introduce..
ekekeke.. roti arab jgn lupa..

Asmahani said...

wow, dapur baru.. hehehe.. me pun tgh timbang2 ni nak bukak dapur baru ke tidak.. hahahahaha...

Pinchesska said...

wahahaha..timbang hani jangan tak timbang....

mus..malas ler nak introduce..dapur org baru belajar..syiok sendiri dulu ler..